Nazwa forum

Opis forum


  • Index
  •  » AMR
  •  » Quidditch - Mary Picket

#1 2014-06-02 19:26:35

Anita Xena

Administrator

Zarejestrowany: 2014-06-02
Posty: 11
Punktów :   

Quidditch - Mary Picket

02.06.2014
mary.picket@onet.pl

Quidditch - pochodzi od nazwy miasta, w którym się prawdopodobnie narodził - Queerditch Marsh.
Quidditch narodził się w wieku XI. Złoty Znicz pojawił się w 1269r.

Pojawia się nam pewien pamiętnik Gertie Keddle. To właśnie z niego dowiadujemy się o początkach. Pamiętnik obecnie znajduje się w muzeum Quidditcha w Londynie.

Dawniej na tłuczki mówiono OTOCZAKI i POSOKI
1 gol = 10 punktów
złapanie znicza = 150 punktów

PAMIĘTNIK GERTIE KEDDLE

"Wtorek. Upał. Banda zza moczarów znowu zakłóciła mi spokój. Latają na miotłach, zabawiając się w tę ich głupią grę. Wielka skórzana piłka wylądowała w mojej kapuście. Rzuciłam urok na osiłka, który po nią przyleciał. Ha, ha, ty wielki, kudłaty wieprzku, niełatwo latać na miotle, jak się ma kolana z tyłu, co?
Wtorek. Mokro. Byłam na moczarach, zbierałam pokrzywy. Te wiejskie przygłupki znowu latały na miotłach. Przyglądałam się przez chwilę, ukryta za głazem. Mają nową piłkę. Rzucają ją do siebie i starają się wybić w drzewa rosnące po obu stronach bagna. Czysta głupota.
Wtorek. Wiatr. Przyszła Gwenog. Wypiłyśmy herbatkę z pokrzywy, potem zaprosiła mnie do siebie. Skończyło się na tym, że obie oglądałyśmy tych głupków latających na miotłach nad bagnem.
Był z nimi ten wielki szkocki czarownik ze wzgórza. Teraz wśród nich śmigają w powietrzu dwa ciężkie otoczaki. Pewnie je zaczarował, bo kamienie wyraźnie starają się trafić
w osiłków i zwalić ich z mioteł. Niestety, nie dane mi było zobaczyć, jak któryś z nich spada w bagno. Gwenog mi powiedziała, ze często sama w to grywa. Okropne. Wróciłam do domu z poczuciem wielkiego niesmaku."




LIST DO OLAFA

"Drogi Olafie!
Jak się miewasz? Ja czuję się dobrze, za to Gunhilda nabawiła się smoczej ospy.
W zeszłą sobotę zabawialiśmy się tą porywającą grą. Zwaną kwidditchem. Biedna Gunhilda nie mogła grać jako łapacz i musiał ją zastąpić kowal Radulf. Drużyna z Ilkley poczynała sobie całkiem nieźle, ale uporaliśmy się z nią łatwo, bo ćwiczyliśmy ciężko przez cały miesiąc. Wbiliśmy im czterdzieści dwa gole. Radulfa trafił w głowę posok bo stary Ugga nie zdążył odbić go maczugą. Te nowe bramki są znakomite. Po trzy beczułki po obu stronach każda na wysokim palu. Dostaliśmy je od Oony z gospody. Tak się cieszyła z naszego zwycięstwa, ze przez całą noc raczyliśmy się u niej darmowym miodem. Gunhilda była na mnie trochę zła, bo wróciłem nad ranem. Oberwałem kilka paskudnych zaklęć, ale już odzyskałem palce.
Przesyłam ten list przez najlepszą sowę, jaką posiadam, mam nadzieję, że doleci.
Twój kuzyn
Goodwin"



-


Regulamin uczestnictwa w rozgrywkach Quidditcha:

Ogólne założenia są podobne jak w książkowym Quidditchu : 10 punktów za strzelenie gola, 150 za złapanie znicza (koniec meczu), jednak są pewne zmiany, które opiszę poniżej.

Do gry używamy tylko i wyłącznie programu ICeQ 5.05/5.03 oraz korzystamy z autozamiany.

Gra na chacie może się rozpocząć tylko, kiedy na boisku w obu drużynach są minimalnie 4 osoby(2 ścigających, obrońca, szukający). Istnieje jednak inna alternatywa, mianowicie 6 osób(3 ścigających, pałkarz, obrońca, szukający). Gdy kapitanowie się zgodzą można iść na ustępstwo i zagrać po 5 osób, wtedy po prostu na boisko wychodzi 2 ścigających, a nie 3. Na chacie nie istnieje gra po 7 - ponieważ nie ma dwóch tłuczków, więc granie z dwoma pałkarzami jest bez sensu.

Na początku meczu kapitanowie mówią sędziemu składy swoich zespołów, zostają pokolorowani.

Sędzia rozpoczyna, kończy mecz, ogłasza przerwy, wypuszcza kafel, tłuczek i znicz. To kiedy wypuści znicza i tłuczek zależy od niego.


Po komendzie sędziego "GRACZE NA MIOTŁY" trzeba być czujnym - znaczy to, że w najbliższych chwilach zostanie wypuszczony kafel.

Sędzia wypuszcza kafel komendą "KAFEL W GRZE". Wtedy ścigający obu drużyn mogą go przejąć komendą "IMIĘ NAZWISKO Z DOM PRZEJMUJE KAFLA". Zwracam uwagę na słowo przejmuje - tylko taka wersja jest dopuszczalna, nie może być ani ma, ani zdobywa itp. Kafel łapie ścigający, który napisze najszybciej komendę. Wtedy może podać kafla drugiemu ścigającemu poprzez komendę "IMIĘ NAZWISKO Z DOM PODAJE DO IMIĘ NAZWISKO". Nie trzeba pisać "PODAJE KAFLA", ale gdy tak napiszemy to nie popełniamy faulu. Wówczas drugi ścigający musi odebrać podanie komendą "IMIĘ NAZWISKO Z DOM PRZEJMUJE KAFLA". W momencie podania ścigający drużyny przeciwnej mogą przechwycić kafla na swoją stronę komendą "IMIĘ NAZWISKO Z DOM PRZEJMUJE KAFLA" - taką samą jak na wyrzucie kafla przez sędziego. Jeśli wystąpiło już co najmniej jedno podanie między ścigającymi można oddać strzał do pętli przeciwnika. Żeby to zrobić trzeba napisać "IMIĘ NAZWISKO Z DOM STRZELA DO PĘTLI NR X". W miejsce "X" należy wpisać 1, 2 albo 3. Dopuszczalne jest słowo "RZUCA", "ODDAJE STRZAŁ" itp. Po oddaniu strzału liczy najszybciej jak potrafi 3-2-1-0. Każda liczba musi być napisana pojedynczo i w osobnym wersie. Gdy się pomylimy, np. napiszemy razem "32" to musimy liczyć od początku. Ścigający może oddać strzał tylko jeśli odbyły się minimum 2 podania między swoją drużyną.






W czasie trwania strzału (3-2-1-0) obrońca ma czas na obronę pętli. Robi to komendą "IMIĘ NAZWISKO Z DOM BRONI PĘTLI NR X". W miejsce "X" należy wstawić 1, 2 albo 3, w zależności gdzie strzela ścigający. Dopuszczalne są komendy "CHRONI", "ODBIJA", "WYPYCHA" itp. Po każdym obronionym, czy też nie obronionym strzale to obrońca ma kafla, a jego drużyna zaczyna od bramki, a obrońca wprowadza go do gry. Robi to normalną komendą "IMIĘ NAZWISKO Z DOM PODAJE DO IMIĘ NAZWISKO" - tak samo jak przy podaniach ścigających. W tym momencie kafla może przejąć tylko osoba, do której został on (kafel) skierowany.

W pewnym momencie pojawi się tłuczek, który będzie leciał w stronę jednego z zawodników. Sędzia napisze to poprzez komendę "TŁUCZEK LECI W STRONĘ IMIĘ NAZWISKO". Nie pisze z którego domu, więc pałkarz musi być czujny. Po napisaniu komendy sędzia liczy od 3 do 0, podobnie jak ścigający, gdy chce strzelić gola. W tym czasie pałkarz ma czas na ochronę swojego zawodnika. Komenda to: "IMIĘ NAZWISKO Z DOM ODBIJA TŁUCZEK". Można również napisać "TŁUCZKA", inna komenda nie jest dopuszczalna. Jeżeli pałkarzowi udało się odbić tłuczek to gra toczy się dalej, normalnie. Jeśli jednak nie, to osoba, w którą leciał tłuczek zostaje wyłączona z gry na 2 minuty.

Po pewnym okresie gry sędzia wypuści złoty znicz komendą "POJAWIA SIĘ ZŁOTY ZNICZ". Wtedy liczy od 3 do 0, a szukający mają w tym czasie złapać znicz komendą "IMIĘ NAZWISKO Z DOM ŁAPIE ZNICZ". Dopuszczalne są komendy "CHWYTA", "PRZEJMUJE", "MA". Również dopuszczalne jest napisanie "ZNICZA", "ZŁOTY ZNICZ", "ZŁOTEGO ZNICZA". Jeśli w ciągu odliczania przez sędziego nikt znicza nie złapie to gra toczy się dalej, a znicz odlatuje, by pojawić się znów za jakiś czas.


Sędzia może ogłosić rzut karny za bluzgi na czacie, czy chamskie zachowanie. Rzut karny zawsze wykonuje ścigający. Dzieje się to jak normalny strzał podczas meczu - tyle, że obrońca jest przygotowany. Po rzucie karnym, trafionym czy to chybionym sędzia wypuszcza kafel.

Każda drużyna ma w meczu po 3 przerwy, w których może zmieniać zawodników. Przerwa trwa 3 minuty. Podczas przerwy można dokonać zmian w składzie Po wznowieniu gry sędzia wypuszcza kafel.


|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Jakie są pozycje w quidditchu?
-Obronca, scigajacy, palkarz, szukajacy
- Mamy 2 pałkarzy i 3 ścigających

Okej, musicie zapamiętać, że pozycja obrońcy istnieje od XIII wieku. Na początku, kiedy dopiero wprowadzono go do gry miał on te same zadania co ścigający plus musiał bronić swoich bramek. Dlatego było mu naprawdę trudno czasem wyrobić przez całe boisko, to chyba oczywiste. W 1620 roku pojawiły się pola bramkowe, wtedy to uproszczono jego zadania tylko do obrony. Może on wylecieć poza pole bramkowe ale NIE MUSI. Jest to zbyt ryzykowne i mało kto to robi.   

Musicie wiedzieć, że do pola bramkowego może wlecieć tylko jeden ścigający w innym wypadku gol zostaje nieuznany! Wszystko po to aby udaremnić pewne zagranie "ogłupienie".


https://docs.google.com/drawings/d/1dWG … ume3o/edit

[19:52:02] Mary_Picket: 1- dawny kafel   
[19:52:05] Mary_Picket: 2 - obecny tłuczek
[19:52:10] Mary_Picket: 3 - obecny kafel
[19:52:16] Mary_Picket: 4 - złoty znicz
[19:52:20] Mary_Picket: 5 - dawny kafel
[19:52:25] Mary_Picket: 6 - dawny znicz - złoty znikacz

Offline

 
  • Index
  •  » AMR
  •  » Quidditch - Mary Picket

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zostanlegenda.pun.pl www.candykaa.pun.pl www.ultraliga.pun.pl www.gaara2.pun.pl www.rastafari.pun.pl